پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

بی تو نشستم در خیابان زیر باران

گویی که مجنون در بیابان زیر باران


افتاده نان خشکی از منقار زاغی

گنجشک خیسی می خورد نان زیر باران


هر کس به قدر روزی خود سهم دارد

سهم من از تو :چشم گریان زیر باران


ای کاش می شد با تو ساعتها قدم زد 

از راه آهن تا شمیران زیر باران*


با طعنه عابرها سراغت را گرفتند

آخر چه می گفتم به آنان زیر باران؟!


باور کن از تو دست شستن کار من نیست

عشق تو می گردد دو چندان زیر باران

...

وقتی دعا در زیر باران مستجاب است

دیگر چه کاری بهتر از آن زیر باران


پروردگارا در غیاب حضرت عشق 

رعدی بزن ما را بسوزان زیر باران

................................................

* منظور خیابان ولی عصر عج است

کاظم بهمنی


1174 مین سال امامت امام مهدی(عج) است به کشتی اش 313 نفر سوار نشده است. نوح نبی (ع) 950 سال که گذشت نفرین کرد طوری که آب زمین را برد ... اگر امام رحمت جز رحمت می کرد بالقوه قابلیت نفرین شدن داریم من از طرف 8 میلیارد نفر رو سیاهم .... خدا کند آدم شویم... وای از شرمندگی آن روزی که امام از هزاران سال غربتش در میان شیعیانش گله کند....




اگر سفر بروی بی خبر زبانم لال
بماند آه دلم پشت در زبانم لال

هزار سال گذشت از قرار دیدنمان
تو رفته ای که نیایی مگر زبانم لال

مگر نه این که تو خورشید اسمان منی
چگونه شبم بی تو شد سحر زبانم لال

هنوز مانده بفهمم تو شاعرم کردی
نگفتم از تو از این بیشتر زبانم لال

بگو که دل بکنم از تمام ادم ها
نگو فقط ز تو تو یک نفر زبانم لال

زدست چوب حراج این غزل به احساسم
تو را اگر که نبینم اگر ... زبانم لال

فاطمه آتش پیکر 

+ به قول وبلاگ یکی از دوستان " من هنوز همان من ٍ دیروزم شاید کمی دلگیرتر..."

نظرات  (۶)

۰۲ بهمن ۹۱ ، ۰۹:۱۲ گذری عاشقانه
هزار سال گذشت از قرار دیدنمان

تو رفته ای که نیایی مگر زبانم لال



انتخابهای زیبایی بود.
موفق باشید.

پاسخ:
با علی مدد
سلام برادر

خدا کند ایمان ما تا آن وقت کافی بماند وگرنه اگر ظهور هم نزدیک باشد ولی ایمان ما زائل شده باشد دگر مارا چه با ظهور آن حضرت...."آیت الله بهجت"

خوشحالم بعد از مدتها بازهم تشریف آوردید

التماس دعا

اگه این زندگی باشه

اگه این سهمم از دنیاست

من از مردن هراسم نیست

یه حسی دارم این روزا

که گاهی با خودم میگم

شاید مردم...حواسم نیست!

خدا کند بیاید آنکه باید !

آغاز امامتش را توی حرم مولا جشن گرفته بودیم
جایتان خالی

تبریک ....با تاخیر ...
بسیار زیبا بود ...

پاسخ:
ممنون.... ممنون که گفتید ...
۰۷ اسفند ۹۱ ، ۰۶:۲۵ سیییییییییییییییب
زبان لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالمونی بگیری هِی
شاعر اعتقاد؟! اونم میلیون درجه بالی صفر؟زرشک


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">