پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

کمک کن ای خدا من هم بسازم خانه در مسجد

چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۱۰ ب.ظ




به جای زاهدان با جانماز و شانه در مسجد

نشستم با شراب و شاهد و پیمانه در مسجد

نشستم با همه بدنامی ام نزدیک محرابی

بنا کردم کنار منبری میخانه در مسجد

موذن گفت حد باید زدن این رند مرتد را

مکبر گفت می آید چرا دیوانه در مسجد

دعاخوان گفت کفر است و جزایش نیست کم از قتل

به جای ختم قرآن خواندن افسانه در مسجد

همه در خانه ی تو خانه ی خود را علم کردند

کمک کن ای خدا من هم بسازم خانه در مسجد

اگر گندم بکارم نان و حلوا می شود فردا

به وقت اشکباری چون بریزم دانه در مسجد

اگر من آمدم یک شب به این مسجد از آن رو بود

که گفتم راه را گم کرده آن جانانه در مسجد

دلم می خواست می شد دور از این هوها ، هیاهوها

بسازم زیر بال یاکریمی لانه در مسجد

علی رضا قزوه  آذرماه ۱۳۹۰

نظرات  (۴)

۲۳ آذر ۹۰ ، ۲۲:۱۷ رضا بهرام نژاد
سلام دوست عزیز. / با معرفی یک سایت خیلی خیلی مفید برای دوستان عزیز وبلاگنویسم در خدمتتون هستم. (آپم) / از شما برای بازدید از این مطلب دعوت می شود.... / موفق باشید....
پشت سرم
حرف بود...
حدیث شد...
می ترسم آیه شود !
سوره اش کنند به جعل !
بعد تکفیرم کنند این جماعت نا اهل...!!!
سلام
نبینم دلگیر و افسرده اید!
من هر وقت داغون می شم یه راهکار ساده دارم: روزه می گیرم!
هر چقدر که بشه. یک روز، دو روز، هر چی شد...
و بسیار کمکم کرده.
اگه خدا رو گم کردید نیت کنید و چند روز روزه بگیرید تا کمکتون کنه انشالا.
سلام

مجموعه این صفحه سیاه و این ابیات، تلخی سکرآوری درکامم میگذارد

و من ناخودآگاه زمزمه میکنم

چقدر این تلخی را دوست دارم!

...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">