پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

مشق نام لیــــــــــلی! (معرق ساقه گندم)

سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۰۶ ب.ظ

نظرات  (۱)

۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۰۴ محمد مینویی
سلام من از اینکار خیلی خوشم اومده میخوام تو یه مرکز بهزیستی به بچه ها یاد بدم میشه بگین از چه کاغذی استفاده میکنین ؟
طرح رو میشه رو کاغذ آچار پرینت گرفت یا باید کاغذ خاصی باشه؟
از چسب چوب میشه استفاده کرد؟
ساقه ها حتما باید اتو بشه ؟
چجوری میشه رنگشون کرد؟
پاسخ:
سلام

چقد خوب حتما.

آره کاغذ آ4 خوبه من خودم روی کاغذ آ4 طرح پرینت کردم و چون طرح باید از پشت بریده بشه و ساقه گندم ها باید روی طرح چسبانده بشه برای شفاف شدن کاغذ قبل از چسباندن ساقه گندم ها کاغذ با روغن مایع! شفاف کردم که طرح از هر دو طرف کاغذ مشخص باشه.

و چسب چوب هم خوبه فقط کمی باید مواظب تمیز کار کردن بود و زیاد ریخت و پاش نکرد. و اگر هم روی طرح ریخت بعد از اتمام کار با یه پارچه نم دار تمیزش کرد. من خودم این کار کردم.

ساقه ها حتما باید اتو بشن ، دو جور میشه اتو کرد یکی اینکه یه طرف ساقه رو برش زد و صاف کرد ، یکی هم بدون برش زدن صاف کرد .
این هر دو جورش نشان داده با برش و بی برش:

و برای رنگ کردن ساقه ها ، باید ساقه ها رو توی رنگ های قابل جذب یکی دو شب خواباند تازه میشه یه ساعتی هم جوشاند 
من ساقه ها رو یه شب توی آب و زردچوبه گذاشتم زرد زرد شد 
رنگ های خوراکی یا جوهر هم میشه چون حلال در آب و قابل جذب هستن. چند دقیقه ساقه ها رو توی آب رنگی شده بجوشانید و بعد بذارید 24 ساعت توی همون آب رنگ بمانه قشنگ رنگ جذب آوند های داخل ساقه ها میشه.
زردچوبه خیلی خوش رنگه!



اینو هم ببینید 

البته توی اینترنت سرچ کنید معرق ساقه گندم خیلی مطلب پیدا می کنید

باز هم سوالی داشتید بپرسید. خوشحال میشم کمکی کرده باشم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">