پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

چقدر عاشقم این آفتاب پنهان را...

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۵:۲۸ ب.ظ

نگاه می کنم از آینه خیابان را

و ناگزیری باران و راهبندان را


"من از دیار حبیبم نه از بلاد غریب"

و بغض می کنم این شعر پشت نیسان را



چراغ قرمز و من محو گل فروشی که

حراج کرده غم و رنج های انسان را



کلافه هستم از آواز و ساز از چپ و راست

بلند کرده کسی لای لای شیطان را


چراغ سبز شد و اشک من به راه افتاد

چقدر آه کشیدم شهید چمران را



ولیعصر...ترافیک...دود...آزادی...

گرفته گرد و غبار اسم این دو میدان را



غروب می شود و بغض ها گلوگیرند

پیاده می روم این آخرین خیابان را...



عزیز مثل همیشه نشسته چشم به راه

نگاه می کند از پشت شیشه باران را



دو هفته ای ست که ظرف نباتمان خالی ست

و چای می خورم و حسرت خراسان را



سپرده ام قفس مرغ عشق را به عزیز

و گفتم آب دهد هر غروب گلدان را


عزیز با همه پیری عزیز با همه عشق

به رسم بدرقه آورده آب و قرآن را



سفر مرا به کجا می برد؟ چه می دانم

همین که چند صباحی غروب تهران را...


صدای خوردن باران به شیشه ی اتوبوس

نگاه می کنم از پنجره بیابان را


نگاه می کنم و آسمان پر از ابر است

چقدر عاشقم این آفتاب پنهان را...



چقدر تشنه ام و تازه کربلای یک است

چقدر سخت گذشتیم مرز مهران را


 


نسیم از طرف مشهدالرضاست...ولی


نگاه کن!


حرم سرور شهیدان را...



 شعر از " حسن بیاتانی  "  - وبگاه ایشان 


+++++  امید عباسی آتشنشان فداکاری که جاوید شد ... 


نظرات  (۲۰)

یا هشت نگاهی!

چقدر دلگیرند این غروب های نا تمام تمام نمیشود این غروب ها تا وقتی تو از پس پرده روی نما نکرده ایی

میشود بیایی؟ خسته ام از بی صاحابی!

(اینم نوشته ی من در غروب جمعه برای شما)

پاسخ:
سلام
ممنون 
همه خسته ایم از بی صاحبی.....

خوش بحال  "زمان"  که صاحبش تو ای...
سلام،آقای درخت شما خیلی کارتون درسته ها!!
اگه یه روزی معروف شدین حتما بگین ما آدم مجازی ها مشوّقتون بودیم در راه طراحی پوستر...حیف که اینجا آیکون نداره...
اتفاقا امروز بر خلاف همیشه که از سمت صحن عتیق میرم حرم از سمت پایین خیابون رفتم حرم و در راستای همون شعاعی که گفته بودم از جانب شما به آقا سلام دادم
پاسخ:
سلام

ممنون ...  تشویق نفرمایید... من متعلق به همه مردم م!
خوشا به سعادتتون ... ممنون لطف کردین واقعن ممنون ... 
امروز خانواده داشتن نقشه می کشیدن که به تازگی برن مشهد پا بوس... و دقیقن اسم  من خط خورد [ناراحت]

همه خسته نیستیم که اگر بودیم بی صاحاب نبودیم

همین من

همین تو

واقعا خسته ایم؟

پاسخ:
راست می گید واقعا ها اگر همه خسته شده بویم که می آمدن ....

به نفر میره پیش یکی از علما بزرگ میگه چکار کنم امام زمانم ببینم؟
بهش جواب میدن شب غذا تو شور شور کن و آب هم نخور 
میگه خب ربطش چیه؟! و جواب نمیدن میگه برو خودت می فهمی!

اون شب از تشنگی تا صبح خواب آب می بینه!

تشنه آمدنش بودیم ..... میامدن....

گاهی اگر با ماه صحبت کرده باشی 
از ما اگر پیشش شکایت کرده باشی 
گاهی اگر در چاه مانند پدر آه 
اندوه مادر را حکایت کرده باشی 
گاهی اگر زیر درختان مدینه 
بعد از زیارت استراحت کرده باشی 
گاهی اگر بعد از وضو مکثی کنی تا 
آیینه یی را غرق حیرت کرده باشی 
در سال های سال دوری و صبوری 
چشم انتظاری را شفاعت کرده باشی 
حتی اگر بی آن که مشتاقان بدانند 
گاهی نمازی را امامت کرده باشی 
یا در لباس ناشناسی در شب قدر 
از خود حدیثی را روایت کرده باشی 
یا در میان کوچه های تنگ و خسته 
نان و پنیر و عشق قسمت کرده باشی 
پس بوده یی و هستی و می آیی از راه 
تا حق دل ها را رعایت کرده باشی 
پس مردمک های نگاه ما عقیم اند 
تو حاضری بی آن که غیبت کرده باشی! 

نغمه مستشار نظامی
چقدر عاشقم این آفتاب پنهان را...ا

سلام درخت عزیز
شما واقعا هنرمندی. یک هنرمند متعهد و مرید اهل بیت . من افتخار می‌کنم که با آدمهایی ایچنین، دوستمم...ا
پاسخ:
سلام

ممنون ... شما دوستان لطف دارید ... سپاس فراوان.

هنرمند واقعی شاعر این شعر هستن ... "آقای حسن بیاتانی"
والبته عکاس ها هم و من فقط ترکیب کردم این شعر و عکسها را...

سلام

 دراین مدتی که نبودم انگار پیاده روی خلوت و دنج من ، کمی شلوغ شده


 انگار حرفهایی دارد که با کنایه ی شعر و کیفیت تصویر هم،

  همچنان ایهامش را فریاد میکشد!

پاسخ:
سلام

قدری شلوغ شده ولی شما اینجا حق آب وگل دارید و نباشید جای خالیتون حس میشه ...

غروب می شود و بغض ها گلوگیرند.... 

درست است...
جمکران بودم...جاتون خالی..

چه میکنید شما با این عکسهای مشهد..
دو هفته ایست که ظرف نباتمان خالیست و چای میخورمو حسرت خراسان را..

عکس گل فروش و عکسای مشهد خیلی به دل نشست..
شعر هم واقعا فوق العاده بود..
پاسخ:
الان یه نکته کشف کردم اکثریت دوستان این پیاده رو ما یا مشهد هستن یا قم .... یا جمکران بودن یا حرم امام رضا ....

خوب والا....

ممنون....
چقدر دل نشین بود
پاسخ:
ممنون...
۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۹:۵۵ گذری عاشقانه
سلام.
هر وقت میام اینجا حال خوبی بهم دست میده.با خوندن این شعرهای زیبا و عکسها  و ...

پاسخ:
سلام
خدا را شکر...

سلام

ممنون از شعر وتصاویر زیبا،

موفق باشید..

پاسخ:
سلام
سپاس... زنده باشید...

سلام

وب پر محتوایی دارید، تبریک میگم. من از مطالبتون با قید لینک در وبم استفاده کردم. خوشحال میشم به وبم سر بزنید. آدرس وبتون رو هم جز لینک دوستان گذاشتم...

پاسخ:
سلام
ممنون .. آمدم ...صدای مازیار فلاحی میامد ... ولی خوب پخش نمیشد مشکل داشت ها درستش کنید... ولی قشنگ بود میون قاب تنهایی کمی هم عاشقم گاهی ...


دو هفته ای ست که ظرف نباتمان خالی ست

و چای می خورم و حسرت خراسان را


ح س ر ت ...
پاسخ:
....

من هستم ها ولی تو سکوتم

اون دور تسبیح! یادت نره...

پاسخ:
دور اولش همون شب زدم ...
و متشکر از سکوت شما...
این روزها چقد سکوت می خوام اصلن کاش مثل قطع شدن برق که همه جا تاریک میشه ...
صدا قطع شه و چند روز هم نیاد هیچکی هیچی نگه...
اصلن خوشم از این وب میاد که صدای وجود نداره !
سلام.شعر انتخابیتون بسیار زیباست و تصاویری هم که گذاشتید خیلی جالبترش کرده...ممنون.
پاسخ:
لطف دارید...
۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۳۵ سالهای صبوری
سلام[گل]
پاسخ:
سلام.
[گل]

وقتی آدم امثال آقای امید عباسی رو می بینه به زندگی امیدوار میشه. این یعنی اینکه هنوز هم مرد پیدا میشه... روحش شاد...

سلام بر جناب آقای درخت

لطفا اسم وبلاگ من رو در لینک هاتون به نام "و پس از باران...رنگین کمان" تغییر دهید.

همیشه سبز باشید

با تشکر

پاسخ:
سلام
آره واقعا...
تغییر دادم...
ممنون...
سلام!!!
:)
پاسخ:
و سلام علیکم !

بده وبتون سعادت داره..؟؟؟؟!!!
پاسخ:
خیلی هم خوبه است گاه سلام ما را هم میرسانند به آسمان!
بخوان دعای فرج را دعا اثردارد
 

 دعا کبوترعشق است بال و پردارد

بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا
 

زپشت پرده غیبت به ما نظردارد

الهم عجل لولیک الفرج

التماس دعا
.

وب قشنگی دارین ممنون.
پاسخ:
سلام
ممنون...
اللهم عجل لولیک الفرج
محتاجیم...
آدرس نگذاشتید...
سلام و نور
لذت بردم از هنرمندی تون
سپاس عمیق....
پاسخ:
صفای بودن آقای بیاتانی
سلام
درود و سپاس فراوان ... هنر نزد شاعران است و بس!

شاعران تکه های دل شکسته را با ترنم غزل بند می زنند...عاشقان چه می کنند!؟
۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۲۸ شما را درخت صدا میکنیم (کم الکیه؟!)
حالا نام تون رو چجوری میشه پیدا کرد؟ از اونایی نیست که گفتند یافت می نشود که....
پاسخ:
درخت دیگه کم الکیه؟!

برای عابر پیاده رو فقط درخت دیده می شود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">