پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

در قفس با دوست مردن از رهایی بهتر است

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۴:۴۸ ب.ظ


مرگ در قاموس ما از بی وفایی بهتر است

در قفس با دوست مردن از رهایی بهتر است


 قصه ی فرهاد دنیا را گرفت ای پادشاه

دل به دست آوردن از کشور گشایی بهتر است



تشنگانِ مِهر محتاج ترحم نیستند

کوشش بیهوده در عشق از گدایی بهتر است



باشد ای عقل معاش اندیش، با معنای عشق -

آشنایم کن ولی نا آشنایی بهتر است


فهم این رندی برای اهل معنا سخت نیست

دلبری خوب است، اما دلربایی بهتر است


هر کسی را تاب دیدار سر زلف تو نیست

اینکه در آیینه گیسو می گشایی بهتر است


کاش دست دوستی هرگز نمی دادی به من

« آرزوی وصل » از « بیم جدایی » بهتر است



از کتاب جدید " ضد " - فاضل نظری - انتشارات سوره مهر

ما کتاب ضد را نداریم این شعر را هم از بی بهانه کپی کرده ایم!

نظرات  (۲۵)

خیلی پوستراتون قشنگ شدن،خیلی
پاسخ:
ممنون....

سلام

وب زیبایی دارید-موفق باشید

پاسخ:
سلام
ممنون آقا مهدی ...
سلامت باشید ...

من شاکیییییییییییییم لطفا این ادرسو عوض کنید اه اه اه

نه دیگه هستم صب رسیدم

پاسخ:
چرا شاکی؟؟
سلام
رسیدن به خیر ...
گفتن که نمیشه با مبایل نظر ثبت کرد از همون جهت یا باز هم ایرادی هست؟

اصن یه جالیه بعله دوست جونم گفت من کلی برنامه نصب کردم رو گوشی هی دانلود میکردم هیچ جوره نمیشد نت نوشت اینجا یعنی عصبیییی شدم این 6روز

شاکیم واسه تغیر ادرس

سلام ممنون سلامت باشی

پاسخ:
ببخشید واقعا .... با مرور گر های کامپیوتر که مشکلی نداره ولی موبایل نمی دونم ....
آخرش درست شد؟! 
واقعا سیستم بیان شرمنده ست ... به سازنده هاشون خبر می دم حتما بررسی کنن و درستش کنن...

نه نه سرعت اینا عین همونه فقط ثبت نظر ممکن نیست

بعله به مراجع اطلاع بدین

بگین میم.الف بره دیگه نمیادا

پاسخ:
ممنون  تا درستش کنن هر وقت توی وبلاگ
 http://derakht-peeadero.blogfa.com/ 
 نظر بذارید می خونم و به اینجا منتقل می کنم خوبه ...
نه نه قبول ندارم
چه خوب که دستت را به من دادی
حالا با خاطره هایش می شود یک عمر دلخوش بود
هرچند من خاطرت را می خواستم نه خاطراتت را !
پاسخ:
قبول!
..
پرنده گفت: کوچ
درخت گفت: آه  
پرنده کوچ کرد و رفت تا بها ر
درخت ماند و انتظار
پاسخ:
آه...
..
نریز دانه
که ما خود
اسیر دام توایم
ز صید طایر بی بال و پر
چه می خواهی؟
"رهی معیری"
پاسخ:
ممنون ...
این همه شکوه ز سودای گرفتاران است

ورنه از روز ازل دام یکی دانه یکی است

کمتر غزلی به زیبایی این غزل در دوره معاصر دیده بودم.

تلفیق خط و با تصاویر هم زیباست، معلومه که زیاد وقت گذاشتید.

پاسخ:
سلام
آقا حسین صفا آوردی برادر
ممنون نه زیاد هم وقت نذاشتم ...شاید کلا نیم ساعت یه ساعت! ولی عکس ها رو داشتم ها ...
فاضل نظری شعر های قشنگی دارد من از این قشنگ تر هاش هم دیدم!
مثلن این :
اگر جای مروت نیست با دنیا مدارا کن
به جای دلخوری از تنگ بیرون را تماشا کن

دل از اعماق دریای صدف‌های تهی بردار
همین‌جا در کویر خویش مروارید پیدا کن
.
.
.
گریه های امپراطورش را خواندین...
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۵۱ اعظم - هرشب تنهایی
سلام
وای اینجا چقد جالب شده
در ضمن ممنون از نظر خوشگلی که برام گذاشتین
شعرش رودوست داشتم
پاسخ:
سلام
ممنون...
ممنون
منم صبح همه ی اینها رو دیدم
فکر کردم شاید داشته باشید آدرسش رو
راستش آدرسش رو برای دوستم میخوام
پاسخ:
خواهش می کنم ..ببخشید دیگه ... ولی خوب کتاب معروف زیاد نوشته  ها ... من هیچ کدومشون نخوندم! روی ماه خدا را ببوس خیلی دوست دارم بخونم ولی....
درد دوری گاهی از عشق بهتر است
بیقرارم کرده و گفته صبوری بهتر است

توی قرآن خوانده ام یعقوب یادم داده است
دلبرت وقتی کنارت نیست کوری بهتر است
پاسخ:
نامه هایم چشمهایت را اذیت می کند
درد دل کردن برای تو حضوری بهتر است

چای دم کن... خسته ام از تلخی نسکافه ها
چای با عطر هل و گلهای قوری بهتر است

من سرم بر شانه ات ؟..... یا تو سرت بر شانه ام؟.....
فکر کن خانم اگر باشم چه جوری بهتر است ....؟

حامد عسگری

شما هم یاد این غزل افتادید ! 
اولین مصرع این شعر فاضل نظری رو داداشم اولین بار برام خوند سریع گفتم:
مرگ بعضی وقتها از درد دوری بهتر است
بی قرارم کرده و گفته صبوری بهتر است
چی؟؟؟!!!
این پوسترا واسه خودتونه؟؟؟

کنکور مهم نیست..واسه چی باید گریه کرد...زندگی که این نیست..
زندگی یعنی عشقو پیدا کردن....فرهاد بودن..
پاسخ:
سلام
پوستر ها که چیز خاصی نیست یه نیم ساعتی حوصله داشتم توی فتوشاپ نوشتمشون خوب شدن؟
مهم شعر قشنگ فاضل نظری و حسن بیاتانی ست که قشنگشون کرده....
به نظر خودم اون خورشید آبی توی مطلب قبلی خوب شده و این پرنده اولیه ...
دقیقن مهم کنکوره ... نباید گریه کرد باید.... بگذریم...
و شیرین گرچه با فرهاد سری و سری دارد 
ولی در آرزوی دولت پرویز می سوزد

ما امدیم نبودید

من اونطرف کامنت دادم ها

ممنون حضورتو

پاسخ:
بله ... خواهش مندیم... متشکر
بهشون میگم که شما چه گفتید و میگم که دوستان بازدید کننده از وب ما گالکسی دارند و دفعه اولشان نیس که کامنت با گوشی میذارند 
با این سیستم وبلاگ در پیتشون! 

نشسته ماه بر گردونه عاج .

به گردون می رود فریاد امواج .

چراغی داشتم، کردند خاموش،

خروشی داشتم، کردند تاراج ...

***

پاسخ:
بگو! حتا اگر با کوه... ، بگو! حتا اگر ... ، گاهی
خروشان می‌کند یک موج دریا را به تنهایی
-مژگان عباسلو

خو اضن خود شما شاهدی من دفعه اولمه با گشی کامنت میذارم؟

نه نه بهشان نگید درپیت اونوقت همین وبلاگم میگیرن ازتون ها

توروخدا بخاطر من دعوا نکنید اصن من میرم اونجا مینویسم بعدم که وقتایی سیستم زید دتمه میام همین طرف

ولی لطفا اگر زحمتی نیست از طرف بهشان عرض کنید اییییییش با این خدمات رسانیتون(لطفا بالحن خودمم بگیدا)

سپاس

پاسخ:
سلام 
بهشون میگم بیان این نظر بخونن (با لحن شما هم بخونن)
ولی انصافن غیر از این یه مشکل که شما با این سیستم دارید دیگه بی نقصه کنتل پنلش فوق العاده جالبه ... آمار گیرش عالیه ... هر چیزی از اینجا کپی کنن پاش مینویسه "منبع derakht.blog.ir" و فضا هم داره .... 
سلام
من هم بلاگی شدم ...
من میخوام یاد بگیرم که چه جوری میتونم عکس بالای پیجمو عوض کنم ...
واقعا شرمندم هان ! هرچی خوندم متن راهنمای قالبو ها ..نفهمیدم ...
خیلی بهتر از بلاگفاست شکر خدا ...
پاسخ:
سلام
مبارک باشد....
توی این صفحه 
اینجور گفته که  از  قسمت ویرایش css  قالب قسمت
#wrp .header{
background:url(image.png) no-repeat center  height:200px ;
}
با عکس و ارتفاع عکس خودتون جایگذین کنید البته امتحان نکردم من خودم از  قسمت ویرایش css  قالب قسمت body پیدا کنید بعد عکس بکگراند قرار بدید مثلا مال من اینجوری ه
body{
font-family: Tahoma, Verdana, "Times New Roman";
font-size: 11px;
color: #333;
margin:0px;
padding:0px;
line-height:1.9em; /*new*/
background:#000 url(http://bayanbox.ir/id/5091203859007374605) no-repeat top center;
}
بعد حاشیه بالای تایتل وبلاگ و باکس منو را زیاد کردم
اینجور سخت پیدا میشه روش اول امتحان کن.
آرزویم برایت در شب آرزو ها این است که به هرچیز که می خواهی فراتر از آنچه میپنداشی دست یابی.
پاسخ:
ممنون....

کلی خندیدم از دستتون!

اولش گفتید با اسن سیستم درپیتشون بعد اومدید گفتید که انصافا خدمات رسانیشون عالیه و شرو کردید تعریف! نترسید اص من میگم وبو نگیرن ازتون

خودم ضمانت میکنم

شکر خدا بقیه ی حضار هم که راضی اند ما نیز هم رنگ جماعت خواهیم شد

پاسخ:
[گل]

گــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟   :(((((((((((

پاسخ:
اتفاقن یادم بود از گل خوشتون نمیاد! (:

پس میم.الف آزاری را دوس میدارید؟ مژگرم

پاسخ:
خواهش می کنم !
بله شعرها که جای خود دارن..
آره خورشید آبیم ی حس پاکو قشنگی داره خیلی..تقریبا همشون قشنگن و به دل میشینن..
خسته نباشید جناب درخت
پاسخ:
زنده باشید.
زیبا بود :)
پاسخ:
ممنون  :)
سلام برادر
چقدر زیبابودن انتخاب این تصاویر با انتخاب اشعارتون انشاالله به زودی وبا اجازه شماتو رندانه ازش استفاده میکنم
پاسخ:
سلام
ممنون .... نفرمایید پیاده رو متعلق به شماست ... خوشحال میشم...
الان میام مشاعره!
بسیار لذت بردم، خیلی به جا و زیبا هستند پوسترهاتون، موفق باشید
پاسخ:
ممنون.
زنده باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">