پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

سکوت بود ، شعرش کردم ، همین شد ....

جمعه, ۹ دی ۱۳۹۰، ۰۹:۵۴ ب.ظ

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

سکوت بود ، شعرش کردم ، همین شد ....





...............................................................................

بی اجازه از یک دوست نوشت (اجازه اش را بعدا می گیرم ):


سکوتی میکنم سنگین تر از فریاد...
امشب دلم چه غریبانه می گرید
حالم خوب است فقط کمی احساسم درد میکند!!


دارم سعی می کنم،

لااقل 

از آن "بد"هایی باشم که"خوب"ها را دوست دارند.


+ می ترسیدم خوبی رنجیده باشد و چه خوب است که خوب ها نمی رنجند....

+ جمعه هم بود دلتنگیش را حس کردم ولی چشمم از پس دود سیاه  گرفته ، هیچـ....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۰۹

نظرات  (۱۰)

...




بی خیالِ بی تابی جمعه شبهای من
تــــو که خوب باشی، تـــو که بخندی
صدای خنده هایــــت
می آید تا همینجا
و می رسد به گوشهای من...!


+ وقتی خبری ازتو نباشد،...........!
(تو خود حدیث مفصل بخوان از این نقطه ها)
من نمی دانم این دلتنگی دلتنگی که می گویند چیست.
همین حس مبهم نفس گیری
که دامن گیرمان می شود
وقتی چیزی را
کسی را
جایی جا گذاشته ایم
همان دلتنگی ست!؟
۱۰ دی ۹۰ ، ۱۸:۳۱ یه دوست...
خیلی زیبا بود.
ممنونم از حضورتون.
این شعر سکوت خیلی خوب بود
چسبید
ممنون
۱۳ دی ۹۰ ، ۰۰:۳۴ نگاه نگران
سکوتی کرده ای سنگین تر از فریاد...

سلام.
زیبا بود مثل همیشه!
مخصوصا سکوتی که همین شده بود...!
به سپید "غم تو " دعوتید.
و من چقدر خوشحال میشم وقتی می بینم .........................

........... ممنونم...!


شعر سکوت شعر خدایان مرده است

شعر سکوت شعر شیاطین زنده است

اما هنوز شاعر این شعر کهنه را

هرچند گشته اند،ندانسته اند کیست

شعر سکوت چیست

شعر سکوت،اسم شب شهر برزخ است.

***

شعر سکوت چیست؟

چون چشم های تست

چون چشمهای تست- کم رنگ و پر جــلـال

مبهوت و گنگ و لـال

گـــــویا و غرق شـور

خامـــــوش و پرملال

دانم اکنون ز خاطره ی خویش رانده ای

این شعر کهنه را

اما برای من

یک بار خوانده ای

آن شب که باد مست

مهتاب را چو آینه در موج ها شکست

آن شب که بوی تو

پیچید روی ساحل متروک شب زده

آن شب که من به خشم

گفتم چه کس به روی لبان تو لب زده

آن شب که خواستم

بگریزم و دگر نشتابم به سوی تو

خوانده ای برای من

این شعر کهنه را

***

دریا خموش گشت

مهتاب خیره ماند

باد از نفس افتـاد

"نصرت رحمانی"



به آفتاب
سلامی دوباره خواهم داد ...



رفیق جان منا" دوره ی رفاقت نیست
سر گلایه ندارم که جای صحبت نیست
یکی به مفتی شهر از زبان ما گوید
اطاعتی که تو را می کنند طاعت نیست
چگونه نقشه ی آسایش جهان بکشیم
به خانه ای که در آن جای استراحت نیست
همه به سایه ی هم تیر می زنند اینجا
میان سایه و دیوار هیچ الفت نیست
چقدر بی تو در این شام ها دلم خون شد
چقدر بی تو در این روزها صداقت نیست
مجو عدالت از این تاجران بازاری
که در ترازویشان نیم جو مروّت نیست
حرامیان همه دولت شدند و دولتمند
گناه دولتیان و گناه دولت نیست
دل شهید به ابریشم هوس دادید
به چشم مخمل تان هیچ خواب راحت نیست
به دام زلزله افتاده اید در شب مرگ
نماز خواندن تان جز نماز وحشت نیست
میان این همه شب تاب واین همه بی تاب
یکی ز جمع کریمان با کرامت نیست
به جز سکوت و تبسم چه می توانم گفت
به واعظی که گمان می کند قیامت نیست
هوای کعبه به سر دارد و دلش گرم است
که در طریق هوی سختی و جراحت نیست
"کجا روم چه کنم چاره از کجا یابم"
هزار سینه سخن مانده است و رخصت نیست
طربقت تو همین شاعری ست شعر بگو
که شرع بی غزل و شعر بی شریعت نیست
به قدر خنده و اشکی غزل بخوان با من
به قدر خواندن شعری همیشه فرصت نیست

قزوه




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">