پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

خورشید خانم ! (معرق ساقه گندم)

دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۵۷ ب.ظ

نظرات  (۶)

۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۳۴ آشنای قدیمی
سلام...باریک الله... خیلی قشنگ شده

بگذار که بر شاخه این صبح دلاویز

...بنشینم و از عشق سرودی بسرایم

آنگاه به صد شوق چو مرغان سبکبال

پر گیرم ازین بام و به سوی تو بیایم

خورشید از آن دور از آن قله پر برف

آغوش کند باز همه مهر همه ناز

سیمرغ طلایی پر و بالی است که چون من

از لانه برون آمده دارد سر پرواز

پرواز به آنجا که نشاط است و امیدست

پرواز به آنجا که سرود است و سرور است

آنجا که سراپای تو در روشنی صبح

رویای شرابی است که در جام بلور است

آنجا که سحر گونه گلگون تو در خواب

از بوسه خورشید چون برگ گل ناز است

آنجا که من از روزن هر اختر شبگرد

چشمم به تماشا و تمنای تو باز است

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است

راه دل خود را نتوانم که نپویم

هر صبح در آیینه جادویی خورشید

چون می نگرم او

همه من من همه اویم

او روشنی و گرمی بازار وجود است

درسینه من نیز دلی گرم تر از اوست

او یک سر آسوده به بالین ننهادست

من نیز به سر می دوم اندر طلب دوست

ما هر دو در این صبح طربناک بهاری

از خلوت و خاموشی شب پا به فراریم

ما هر دو در آغوش پر از مهر طبیعت

با دیده جان محو تماشای بهاریم

ما آتش افتاده به نیزار ملالیم

ما عاشق نوریم و سروریم و صفاییم

بگذار که سرمست و غزلخوان من و خورشید

بالی بگشاییم و به سوی تو بیاییم


مشیری


پاسخ:
من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است.

ممنون.

با آمدنش آدمها را خوشحال می کند. روشنایی هدیه می دهد. و البته ما را به دوران کودکی مان می برد.

پاسخ:
چقدر بامزه شده آقا جمااااااااال
من عاشق پنجره های قدیمی ام
ولی واقعا فکر که میکنم میبینم خیلی سخته این ساقه ها رو اینجوری در آوردن
پاسخ:
سخته ولی ممکنه!
سلام،خیلی خیلی قشنگه.دستتون درد نکنه.
پاسخ:
سلام

ممنون
دیدن تصویرش یه حس خاصی به آدم میده و مخصوصا باکار بسیار زیبای شما.
پاسخ:
ممنون.
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۳۳ گذری عاشقانه
عالی شده
طرح سنتیش چه حس خوبی به آدم میده

پاسخ:
ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">