پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

و اما فال حافظ ... و رادیو هفت ویژه ی شب یلدا ...

امشب ایده جالبی به ذهن منصور خان (ضابطیان) رسیده بود اینکه با کوزه قرعه برای فال حافظ می زد از 5 عدد 1 و 2 و 3 و 4 و 5 هر کسی نیتی کرد و فالی برد... برای شما دوستان 5 در نظر گرفتم و برای خودم 3 ... و تا آخر برنامه فال دیدیم ...استاد رشید کاکاوند و صدای گرم و دلنشینش ...

و اما فال شما شد این :



دریافت

بر سر آنم که گر ز دست برآید

دست به کاری زنم که غصه سر آید

خلوت دل نیست جای صحبت اضداد

دیو چو بیرون رود فرشته درآید

صحبت حکام ظلمت شب یلداست

نور ز خورشید جوی بو که برآید

بر در ارباب بی‌مروت دنیا

چند نشینی که خواجه کی به درآید

ترک گدایی مکن که گنج بیابی

از نظر ره روی که در گذر آید

صالح و طالح متاع خویش نمودند

تا که قبول افتد و که در نظر آید

بلبل عاشق تو عمر خواه که آخر

باغ شود سبز و شاخ گل به بر آید

غفلت حافظ در این سراچه عجب نیست

هر که به میخانه رفت بی‌خبر آید

و فال من :



دریافت


بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد

باد غیرت به صدش خار پریشان دل کرد

طوطی ای را به خیال شکری دل خوش بود

ناگهش سیل فنا نقش امل باطل کرد

قره العین من آن میوه دل یادش باد

که چه آسان بشد و کار مرا مشکل کرد

ساروان بار من افتاد خدا را مددی

که امید کرمم همره این محمل کرد

روی خاکی و نم چشم مرا خوار مدار

چرخ فیروزه طربخانه از این کهگل کرد

آه و فریاد که از چشم حسود مه چرخ

در لحد ماه کمان ابروی من منزل کرد

نزدی شاه رخ و فوت شد امکان حافظ

چه کنم بازی ایام مرا غافل کرد


فایل صوتی و تصویریش هم دارم کانورت کنم میذارم...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۱
شما مرا درخت صدا کنید

نظرات  (۷)

سلام،با خوندن این پستتون حسرت خوردم که تماشای این برنامه زیبا و مورد علاقم رو از دست دادم...هرچند با حضور مهمونهای گرامی امکانش هم نبود.
سپاس...
پاسخ:
سلام
خیالی نیست من فال حافظ هاش و ضبط کردم ... کانورت اگه بشه آپلود هم اگه بشه می ذارمشون... ببینید.
۰۱ دی ۹۲ ، ۰۱:۵۹ آشنای قدیمی
چه قشنگ اومده اولی ... کاش منم میدیدم یه نیت می کردم
این عکسشون بانمکه ... خود به خود آدمو وادار به لبخند میکنه

پاسخ:
اولی معرکه بود (فال اخوی من بود! ) و دومی دقیقا فال من بود و معنی که استاد کاکاوند کرد دقیق حال من بود... 

اوون بچه ه که مسئول در آوردن قرعه ها بود! انقد با نمک و ناز بود اصل دل بیننده میبرد 
۰۱ دی ۹۲ ، ۰۲:۲۶ آشنای قدیمی
میشه برنامه شونو از جایی دانلود کرد؟
پاسخ:
نمیدونم والا گمانم بشه سایت هایی هستن برنامه تلویزیون زنده پخش می کنن و ضبط می کنن.... فال ها رو ضبط کردم ولی حجمش زیاده اینترنتم نمیکشه مگه نه میذاشتم...

۰۱ دی ۹۲ ، ۰۲:۳۷ آشنای قدیمی
بگردم ببینم
ممنونم :)
پاسخ:
خواهش...

من پیدا کردم ! از این سایت میتونید دانلود کنید http://www.telewebion.com/fa/vod#hourly
آرشیو ساعتی شبکه آموزش 30 آذر ساعت 22 و 57 دقیقه  به بعد ... برنامه ساعت یازده تا 1 بود.
۰۴ دی ۹۲ ، ۱۸:۵۰ گذری عاشقانه
چقدر این پسربچه دوست داشتنی و شیرین بود.

پاسخ:
آره وقتی می خواست قرعه برداره  می گفت بسم الله الرحمن الرحیم به حق آل محمد! 
"محمد" یادش می رفت خیلی ناز بود !
۰۶ دی ۹۲ ، ۰۱:۵۴ آشنای قدیمی
ممنونم ازتون بابت لینک
پاسخ:
خواهش می کنم...
من ندیدم برنامه رو ... ولی کلا با حافظ جان خیلی حال میکنم ... این دوشعر هم هرکدوم زیبایی خاص به خودشو داره ...

از همه اینها بگذریم ..چه قدر شیرین به نظر میاد این بچه توی قاب تصویر ...
پاسخ:
هر دو زیبان ولی این کجا و آن کجا!

اون پسر بچه انقد ناز بود وقتی می گفت به حق آل محمد انقد خوب بود :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">