پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

چه بگم...

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۳ ق.ظ

توافق ژنو

تعهدات ایران

1.       196 کیلوگرم مواد 20 درصد ایران کلا خنثی می شود با این تفاوت که نیمی از آن قابل غنی سازی مجدد است.

2.        غنی سازی بالای 5 درصد کلا تعلیق می شود.

3.        فعالیت در اراک و نطنز و فردو گسترش نمی یابد.

4.        در نطنز ماشین جدید نصب نمی شود.

5.        ماشین های جدید نصب شده ولی فعال نشده، فعال نمی شود.

6.        ماشین های خراب در فردو و نطنز صرفا با ماشین هایی از همان نوع جایگزین می شود.

7.       4 آبشار  در فردو اورانیوم را تا 5 درصد غنی می کند.

8.       12 آبشار دیگر در فردو فعال نمی شود.

9.       در فردو ارتباطی بین آبشارها برقرار نمی شود.

10.    در اراک آب سنگین به تاسیسات حمل نمی شود.

11.    هیچ نوع فعالیت بازفرآوری انجام نمی شود.

12.    هیچ نوع تاسیسات بازفرآوری ساخته نمی شود.

13.    راکتور اراک سوخت گذاری نمی شود.

14.    سوخت جدید برای راکتور اراک تولید نمی شود.

15.    سوخت تولید شده برای راکتور اراک تست نمی شود.

16.    مواد 5 درصد بیش از 10 هزارکیلوی فعلی که در آینده تولید می شود اکسید خواهد شد.

17.    اطلاعات مربوط به طرح‌ و نقشه‌های ایران برای تأسیسات هسته‌ای به آژانس ارائه می شود.

18.     توصیف و شرحی کامل از ساختمان هر یک از سایت‌های هسته‌ای ارائه می شود.

19.     توصیف و شرحی کامل از گستره عملیات‌های هر یک از تأسیساتی که به طور خاص به فعالیت‌های هسته‌ای مشغول هستند ارائه می شود.

20.     ارائه اطلاعات در مورد معادن

21.     ارائه اطلاعات درباره شرکت‌های نورد اورانیوم

22.    ارائه اطلاعات درباره منبع مواد

23.     نهایی کردن توافق درباره پادمان ها در اراک

24.     دسترسی به بایگانی دوربین های آفلاین

25.     دسترسی به کارگاه های مونتاژ

26.    دسترسی به تولید چرخنده های سانتریفیوژ

27.    عدم تولید ماشین بیشتر در کارگاه ها جز برای جانشینی


تعهدات 1+5

1.       فراهم کردن امکان ماندن صادرات نفت ایران در حد فعلی و توقف روند کم کردن 20 درصد از آن هر 6 ماه و دریافت مقدار مورد توافقی از پول نفتی که از این پس فروخته می شود.

2.       برقراری بیمه حمل و نقل برای ثادرات نفت ایران با میزان فعلی

3.        تعلیق تحریم صادرات پتروشمی ایران

4.        تعلیق طلا و فلزات گرانبها

5.       تعلیق تحریم خودرو

6.       تعلیق تحریم قطعات هواپیما

7.        تعلیق تحریم خطوط هوایی بویژه ایران ایر

8.       عدم اعمال تحریم جدید در شورای امنیت

9.       عدم اعمال تحریم جدید در اروپا

10.    عدم اعمال تحریم جدید در امریکا

11.     ایجاد یک کانال مالی با استفاده از عواید نفتی خود ایران که در خارج از این کشور مسدود شده برای خرید محصولات خوراکی و کشاورزی، دارو، ادوات پزشکی و خسارات پزشکی که در خارج بر ایران تحمیل شده است.



اگه قلبتون ضعیفه این قسمت پایین نخونید ... قلب آدم به درد میاره....

چند سال پیش :

هرچه کردند نشد!

از ما اصرار بود و از آنها انکار!

اورانیوم 20 درصد را برای کارهای صنعتی، تاسیساتی و پزشکی نیاز داشتیم. هر چه کردیم ندادند. گفتیم خودمان می سازیم. در جلسه مذاکره همه خندیدند.

بعد از مذاکره جلسه ای با بعضی از دانشمندان هسته ای تشکیل داده شد. همه می گفتند غیر قابل دستیابی است و فرمولش تنها در اختیار امریکاست. اما کاری بود که باید می شد. چک سفید امضا دادند به دکتر شهریاری و با اصرار بسیار..

بعد از مدتی در خبرها پیچید که ایران غنی سازی 20 درصد را انجام داده است. دکتر شهریاری کار خود را کرده بود. چک را اما پس داد. می گفت: آدم باید در زندگی اش یک کاری هم بگذارد برای خدا بکند.

مدتی بعد ترور شد. دیگر باید صدایش می زدیم شهید شهریاری

هشتم آذر بود انگار.

امروز سوم آذر است.


++http://kouchakzadeh.blogfa.com/post-314.aspx


++حرف خیلی خیلی خیلی خیلی زیاده ولی 

++صد بار لب گشودم و بیرون نریختم---خون ها که موج می زند از سینه تا لبم.

به دست خود نهادن بند بر دست؟
چنین کاری پدرداری نکرده است
 به آمریکا سپردن سر، شما را
شما را زندگانی، مرگ ما را
*
بسیجی جان مرگ آگاه دارد
از این زندان به بیرون راه دارد
به بوی کاروان کربلا مست
به عشق حیدر کرار پابست

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۴
شما مرا درخت صدا کنید

نظرات  (۲۴)

۰۴ آذر ۹۲ ، ۱۱:۳۰ گذری عاشقانه
سلام اطلاعات جامعی بود
ممنون
اما در نهایت میشه همون تیترتون رو گفت!
لابد چاره ای جز قبول اینا نبوده دیگه !

پاسخ:
متاسفانه چاره ای بوده و هست ...  ولی ساده لوحی و حماقت یا خیانت و قدرت طلبی  یا حرف بزرگ تر و رهبر گوش ندادن ... باعث میشه این فاجعه رخ بده و این ننگ تا ابد بر دامن جمهوری اسلامی نوشته بشه ...توو کتاب تاریخ ها بخوانن که ایران هرچه سرمایه و انرژی داشت 8 سال خرج 200 کیلو اورانیوم 20 درصد کرد و بعد 8 سال اکسیدش کرد... مسخره ست ...
تمام هرچه 8 سال زحمت کشیدن و پول خرج هسته ای کرد برای یه چندرغاز پول بلوکه خودمان دارن از بین می برن ... تاسف باره... خرجی که برا این تاسیسات شده هزار برابر این پولی که می خوان به جیب بزنن! ببخشید جیب ملت :)
من خرداد وا اسفا وا اسفا می گفتم اینجا می دیدم ... 
فقط خدا کنه اوونا قرار داد نقض کنن تا عدو سبب خیر شود...
بیشتر از هرچیزی من دلم برای مردمی می سوزه که الان اخبار دیدن و از نتیجه مزاکرات خوشحالن :( دروغ های ظریف و حسن روحانی باور کردن و اون نامه پر از دروغ حسن و... بگذریم...

واقعا آدم متاسف میشه اینهمه تحجر و عقب افتادگی رو میبینه
امثال شما فکرتون هم مثل کارهاتون کوچیه
اون احمدی نژاد قدیسه ی شما با اون ادبیات سخیفش که میگفت اونقدر قطعنامه بدید تا قطعنامه دونتون پاره بشه, پدر مردم رو درآورد
همون آدم این روزها دادگاه داره
گندهایی که زده تو این 8 سال دارن خودشون رو نشون میدن
وقتی به آدمهای کوچیک کارهای بزرگ داده میشه نتیجه ش میشه این
تو این 8 سال غیر از افزایش بیکاری فساد مالی فحشا و فقر و البته انزوا و تورم و بدبختی چه کاری کرد این بشر؟
آره ظریف ساده لوح و احمق و خیانت کار و قدرت طلبه
باید جلیلی رو مسئول اینکار میکردن که تا 100000 سال دیگه هم جز تحریم چیزی عایدمون نشه.
شما تا کی میخواید فقط نوک دماغتون رو ببینید؟
اونقدری که شما ها به اسلام و ایران ضربه میزنید هیچ کس دیگه ای نمیزنه
چرا از راحتی زندگی مردم ناراحتید؟
اسم شمارم میشه گذاشت آدم؟
شما از رهبر بیشتر میفهمی یعنی؟ وقتی ایشون تبریک میگن و تشکر میکنن شما چی میگی؟

امثال شماهایید که اسلام رو تحریف میکنین و با رفتارها و طرز فکر غلظتون بقیه رو از دین زده میکنید
همش دم از اسلام میزنید و حتی تو محیط مجازی هم با دخترهای مردم دل میدین و قلوه میگیرن
اسم بسیج هم شماها خراب کردین
پاسخ:
شما با بی ادبی و با توهین شروع کردید (سلام پیشکش) و قانونن اصلن نباید جوابتون بدم ...
آدرستون هم نذاشتید...
به احمدی نژاد باید افتخار کرد که دادگاه مثل یه آدم معمولی صداش میزنه ... مثل اوون خانواده های اخطاپوسی نیست که هر کاری کنن کسی کارشون نداره یا نهایتا سند باباشون آزادشون می کنه...
همه تقصیر ها گردن احمدی نژاده ... خوش به انصافتون...
باز هم توهین کنید... راحت باشید...

رهبر جواب نامه روحانی دادن و فرمودن آنچه رئیس جمهور مرقوم داشته در خور تقدیر است... 
که نوشته رئیس جمهور یک مشت دروغ بود...دروغ دروغ... نامه ها رو با دقت بخوانید ... 
با بغض نخوانید ... با بغض نظر ندید فحش ندید ...

شما خیلی توهین کردی ... و تهمت هم می زنی .... خدا ببخشه.
۰۵ آذر ۹۲ ، ۰۳:۲۳ آشنای قدیمی
به گزارش گروه سیاسی صراط، پاسخ مقام معظم رهبری به نامه روحانی، در خور تامل و نیازمند واکاوی دقیق است. ایشان در پاسخ مذکور هرگز نامی از توافق مورد اشاره رییس جمهور نیاورده‌اند و صرفا به دستاوردهایی که در نامه رئیس جمهور، وی به آن پرداخته، اشاره کرده اند.

در پاسخ رهبر معظم انقلاب آمده است: "جناب آقای رئیس‌جمهور/ دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ئی و دیگر دست اندر کاران است و می‌تواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء‌الله. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله. /سیّد علی خامنه‌ای / 3/آذر/92"

در این میان نکته ای که در ابتدا به ذهن می رسد این است که رهبر انقلاب در مورد مفاد توافق نامه و محتوای آن هرگزی نظری ارائه نکرده اند. ایشان حتی دستیابی به موارد مورد اشاره روحانی را نیز تایید نکرده اند و تقدیر و تشکر ایشان صرفا منوط به "دستیابی" به مواردی است که روحانی در نامه خود به آن اشاره کرده است.

سوال دیگری که در این خصوص پیش می آید این است که آیا موارد مورد اشاره روحانی در نامه به رهبر انقلاب با آنچه در ژنو بر سر آن توافق شده، همخوانی دارد؟ پاسخ این سوال را احتمالا می توان از دو منبع گرفت. یکی متن توافقنامه و دیگری اظهارات و برداشت های متفاوت مقامات غربی و البته مقامات کشورمان از محتوای آن.

در هر دو منبع، تناقضات فاحشی به چشم می خورد که اصل دستاوردهای مطرح شده توسط مقامات کشورمان را زیر سوال می برد. در این جا البته قصد طرح ریز این تفاوت ها را نداریم و تنها به نکته ای اشاره می کنیم که در کمال تعجب مورد سوءاستفاده حامیان سینه چاک دولت قرار گرفته است.

همان گونه که اشاره شد به وضوح رهبر معظم انقلاب هیچ اشاره ای به توافق نامه ژنو نکرده اند ولی شگفتا که متن ایشان در پاسخ نامه روحانی، از سوی حامیان دولت به عنوان مهر تایید رهبر انقلاب بر این توافق قلمداد شده و از نظر آنان راه هر گونه انتقادی بر این توافق پرحرف و حدیث بسته شده است.

این افراد البته تا کنون پاسخی درباره اینکه چرا رهبر انقلاب مستقیما اشاره ای به توافق ژنو نکردند، پاسخی ارائه نداده اند و همچنان مشغول جوسازی در خصوص این وادادگی - بخوانید توافق -  هستند!

--------------------------------------------

یه عمق فاجعه هم اینکه : یک کیلو گرم اورانیوم غنی شده 20درصد میتونه تمام نیازهای(انرژی) یک جامعه 270 میلیونی رو به مدت یک سال تامین کنه (خون شهید شهریاری پایمال .... )

...........................................
برد برد کی برد؟ اونم از سخنرانی اوباما به رسمیت شناخته شدن ؟؟؟
.......................
Iran has to prove us that the nuclear is exclusively used for peaceful purposes
چی شد اون آیه ی اذلة علی المومنین اعزة علی الکافرین فعلا که مقابل دشمن ذلیل شدیم
........

هیچ جایی از کلام خدا هم نیومده با دشمن مدارا کن ... همیشه فرمان دفاع و جهاد داده و وقتی هم تحریمی بوده امر به استقامت کرده
فاستقم کما امرت ومن تاب معک ولا تطغوا انه بما تعملون بصیر پس همان‌گونه که فرمان یافتی استقامت کن، همچنین کسانی که با تو به سوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند) و طغیان نکنید که خداوند به آنجام انجام می‌دهید بینا است.

حالا ماییم که مصداق آیه ی لاتلقوا بایدیکم الی التهلکه قرار گرفتیم
پاسخ:
سلام
ممنون که توضیح دادید ... خیلی مفید بود ...
 خدا رو شکر که شما متن اصلی می خوانید و یقینا نحوه کلام و طرز بیان شون هم براتون مشخص تره ... ترجمه که میشه گاهی لحن تند و کند با هم عوض میشه... 

من نگران پایمال شدن خون شهید همت و باکری و جهان آرا هستم کی گفتم 5 آذر 
۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۳ شما مرا درخت صدا کنید!
۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۷:۴۳ آشنای قدیمی
باز نکرد
پاسخ:
دوتا پست بود با این متن:

محمد :
دکتره میگه که من یه سنگ کلیه از کلیه مریضم درآوردم قد یه گردو! بعد نشون دوستاش میده همه کفبر میشن. میپرسن مریض کو؟ دکتره میگه سینه قبرستون!
خوب عزیز اگه قرار بود مریض بمیره که قصاب محله رو هم داشتیم...دکتر میخوایم چیکار
اگه قرار بود تعلیق کنیم دیپلمات حقوقدان میخواستیم چیکار؟

یکی هم زیر این متن نظر داده : سرهنگ حتا :))

حسین الـهــام:

حرفی نیست! اگر احمدی نژاد تخلفی کرده باید محاکمه و مجازات شود.
اما چرا یک مجرم امنیتی به همین راحتی ول می چرخد و به ریش همه می خندد؟
چرا زورگیرها خیلی زود اعدام می شوند و محارب و مفسد فی الارض راست راست راه می رود و با پدرش به سفر می رود؟
مساله من مساله افراد نیست، من به یک پدیده معترضم!

۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۸:۰۴ آشنای قدیمی
آها... ممنون
سنگ کلیه جالب بود
شما اگه تحلیل نمیکردی شرایط رو خیلی بهتر بود.
یعنی خوشم میاد اعتماد به نفس افراطیونی مثل شما رو که فکر میکنین هیـــــــــــــــــــــــــچ کس هیــــــــــــــــــچ چیزی نمیفهمه الا شما که دانای کل هستین

به خدا از امثال شماها بیشتر میترسم.
وای از اون روزی که عده ای از اسم اسلام سوءاستفاده میکنن و از بدبختی ملت خودشون خوشحال میشن.
وقتی شما میگی خدا کنه اونا بزنن زیر حرفشون دیگه هیچ انتظاری از سطح درک و خیرخواهی شما به عنوان یه هموطن ندارم.

پاسخ:
من گفتم  عدو سبب خیر شود... یعنی خیر خواستم حالا برداشت شما هرچه باشد باشد...

جوابتون نمی دم ...
۰۶ آذر ۹۲ ، ۰۲:۳۳ شما مرا درخت صدا کنید!

درخت «باور» من برگ و بار و سایه ندارد 

«دروغ» هرچه که باشد، اساس و پایه ندارد


فاضل نظری


محتسب شیخ شد و فسق خود از یاد ببرد

قصه ی ماست که در هر سر  بازار بماند


حضرت حافظ


مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ

چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد


حضرت حافظ

 

گر جلوه می‌نمایی و گر طعنه می‌زنی

ما نیستیم معتقد شیخ خودپسند


حضرت حافظ

http://fararu.com/fa/news/170381/%D8%AA%D8%B0%DA%A9%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%DA%98%D9%86%D9%88
پاسخ:
سلام برادر 
حال واحوال گرام.... ارادتمند...

و اما از خود توافق به شرط صحت این صحبت که بگذریم...  از دروغگو بودن و پنهان کاری و مردم فریبی و وارونه نشان دادن ها که نمیشه گذشت ... این توافق امضا کردی بگو امضا کردم به صلاح بوده ... نه بیای و بهش افتخار کنی و به دروغ فتح الفتوح نشان بدی...
نمیشه از گزارش صد روزه دیشب گذشت که پر از بی اخلاقی بود ... کسی که هیچ نکرده بود و حرفی نداشت و فقط تقصیر های قبلی شمرد ... اگر احمدی نژاد می آمد و این جور حرف می زد به انصاف قسم روشن فکر ها چه بد و بی راه ها که بهش نمی گفتن ... ولی چون انتخاب خودشونه و دوسش دارن از همین چیزها که گفت لذت می برن و ازش دفاع می کنن ... جواب هیچ سوالی از سوالات تصنعی مجری های منتخب خودش نداد ... مگر قرار نبود برنامه چالشی باشد توو تبلیغات ش می گفت اما الان سه نفر مجیز گوو آورده بود... بگذریم...

و اما رهبر خودشان به حمدلله همیشه مواضعشان را روشن میگن و نیاز نیست کس دیگری اعلام کند که رهبر راضی ست یا نه ...
که از نامه بی سلام و وسلام شان بر می آید چندان راضی نباشند ... و قبلا هم که بدبین بوده و بیان کردن ... و اما هنوز هم منتظر بیانات حضرت هستیم...


۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۴:۰۶ شما مرا درخت صدا کنید!
رهبر معظم انقلاب :
بنده هم اوّلِ امسال در مشهد مقدّس در سخنرانى گفتم که مذاکره در موضوعات خاص اشکالى ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن الله ضررى نمیکنیم. این تجربه ظرفیّت فکرى ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربه اى که در سال ۸۲ و ۸۳ در زمینه ى تعلیق غنى سازى انجام گرفت، که آن وقت تعلیق غنى سازى را در مذاکرات با همین اروپایى ها، جمهورى اسلامى براى یک مدّتى پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لکن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم که با تعلیق غنى سازى، امید همکارى از طرف شرکاى غربى مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیارى را - که البتّه به نحوى تحمیل شده بود، لکن ما قبول کردیم، مسئولین ما قبول کردند - آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانى بگویند خب یک ذرّه شما عقب نشینى میکردید، همه ى مشکلات حل میشد، پرونده ى هسته اى ایران عادى میشد. آن تعلیق غنى سازى این فایده را براى ما داشت که معلوم شد با عقب نشینى، با تعلیق غنى سازى، با عقب افتادن کار، با تعطیل کردن بسیارى از کارها مشکل حل نمیشود؛ طرف مقابل دنبال مطلب دیگرى است؛ این را ما فهمیدیم، لذا بعد از آن شروع کردیم غنى سازى را آغاز کردن. امروز وضعیّت جمهورى اسلامى با سال ۸۲، زمین تا آسمان فرق کرده؛ آن روز ما چانه میزدیم سرِ دو، سه سانتریفیوژ، [ در حالى که ] امروز چندین هزار سانتریفیوژ مشغول کارند.

جوابی ندارید که بدید.
 
من واقعا موندم شما چطوری روتون میشه حرف از دروغگویی بزنین و ابراز ناراحتی کنین در حالیکه اون احمدی نژاد ملعون 8 سال تمام با بی شرمی و نامردی تمام زل میزد تو چشم همین مردم و مثل ... دروغ میگفت.

گندهایی که اون آدم با مغز کوچیکش به کشور زد به این راحتی ها قابل برطرف کردنه؟
چطور توقع دارین اونهمه مشکلی که این آدم بوجود آورد تو 100 روز بشه حلش کرد؟
شما ثبات نسبی قیمت ها و کنترل تورم رو نمیبینید؟
و خیلی چیزهای دیگه که کم کم دارن بوجود میان.

شما طوری حرف میزنین انگار تو این کشور زندگی نمیکنین
ضمنا لطفا شما دیگه نمیخواد از جانب رهبری اظهار نظر کنین.
این چیزی نیست که در سطح و توان شما باشه.
پاسخ:
قضاوت با خواننده ها ...

گرچه شما جز خودتون و موافق هاتون کسی آدم حساب نمی کنید...
سلام
متن صحبتهای اینجا رو کامل خوندم
ترجیح میدم سکوت کنم
فقط ی چیز رو میدونم اونم اینکه وقتی اسم " مذاکره" میاد وسط یعنی "بده بستون"
پس خیلی روشنه ی چیزایی باید داد تا ی چیزایی رو گرفت
همونطوری که با سیاه نمایی شما و برخی دوستان مشکل دارم با فتح الفتوح خواندن و برد بزرگ خواندنش از سوی مسئولین مربوطه هم مشکل دارم
بقول شما خوبه اونا هم بپذیرن که باالاخره امضاش کردن و چیزایی رو هم دادن
ان شاالله آخرش ختم به خیر میشه
بهتره منتظر اظهار نظر رسمی آقای خامنه ای  هم باشیم شاید ایشون هم نکاتی داشته باشن

یاحق

پاسخ:
سلام
امیر هاتف جان ... خیلی مخلصیم...
سعادت گرچه کم رنگ است ارادت همچنان باقیست...
چرا سکوت کنید یعنی من انقد بدم که ازرش حرف زدن ندارم ... مرسی :)

و ممنون که همین هم گفتین کاملا درست می گید خیلی این حرفت می پسندم 
بپذیرن و به مردم بگن امروز صحن مجلس دیدید ؟ متن توافق آورده بود برا نماینده ها خواند ... 
یکی از نماینده ها گفت که این قسمت که همه یا هیچ بودن توافق رو پذیرفتید خیلی نگران کننده ست اینکه چند جا اوومده که همه یا هیچ ... و پرتکل الحاقی رو هم قول دادید بپذیریم و پذیرفتن پرتکل الحاقی باید توسط مجلس پذیرفته بشه و مجلس اگر نپذیره یعنی همه چیز به هم می خوره و هیچ به هیچ و این یعنی مجبور کردن مجلس به پذیرش پرتکل الحاقی و اینکه پرتکل الحاقی چیه شما ماشاالله اطلاعاتتون خوبه و حتما می دانید... خیلی از بند هاش امنیتیه ...
و آیا اگر به مردم بگن که قرار ه پرتکل الحاقی بپذیریم و بگن مفاد پرتکل چیه و بگن اکسید کردن 196 کیلو ارانیوم یعنی چی و چقدر خرج برده و بگن که چیز هایی که قرار بدن به ایران چقدر ارزش داره اوون موقع به این دولت میگن راستگو ... مردم هم بعدن روشن میشن که باز به اینها رای بدن یا نه ... از مسئولینشون راضی باشن یا نه ... ولی اینا هیچ نگفتن و مردم عذر می خوام گوش مخملی فرض کردن ...
آقا هم اظهار نظر می کنن ان شا الله ولی من مطمئنم از دولت به شرطی که خط قرمز ها رو رعایت کرده باشه حمایت خواهد کرد چون آقا به رای مردم احترام می ذاره و روحانی رئیس جمهور مردم و اگر خط قرمزی رد کرده باشن تذکر میدن ...
ببخشید زیاده گویی کردم ... عذر می خوام...

ضمنن حرف از دلگیری زده بودید من کی باشم دلگیر بشم خیلی هم دلم براتون تنگ شده بود 
گل کوزه گران هم میام نظر نمیدم از این جهت ه که  کلا کم حرف شدم ! 
(از ااین جواب معلومه چقد کم حرفم :) )
محتاجیم به دعا ...
زیر سایه مولا
یا علی مدد.
سلام
با جوی که اینجا بین شما و زهرا خانم دیدم سکوت رو ترجیح دادم
هردو کمی احساسی دارین موضع گیری میکنین
از طرفی این مذاکرات صفحه ی اول ماجراست و مطمئن باش چنین مذاکراتی در چنین سطحی تنها توسط آقایان ظریف و عراقچی و ... تأیید و امضا نمیشه، بلکه در سطح نظام براش تصمیم گیری میشه، البته این به این معنا نیست که همه ی بزرگان نظام با همه ی بندهاش موافقن اما قطعن با کلیتش موافق بودن که امضا شده وگرنه امضا نمیشد.
از سوی دیگه ادبیات خواهرمون ( و البته یکی دوجا هم شما) که همراه با چاشنی توهین و ... هستش دقیقن تداعی کننده ادبیات رئیس دولت قبلی ست که علاوه براینکه غیر اخلاقی و دینی ست، برای خواهرمون که بنظر طرفدار آقای روحانی ست برازنده نیست.
قطعن این توافقنامه معایب و محاسنی داره
اما در مورد نظر خودم فعلن در حال رصد کردن مواضع و نظرات مختلف هستم و نتونستم به جمعبندی برسم
منتظرم آقای خامنه ای هم نظرشون رو بصورت مصداقی و جزئی بیان کنند تا بعد

پاسخ:
مجدد سلام و علیکم...

 ایشون توهین شخصی کردن بی ادبی صرف اصلا فحش دادن ...

من چه بی ادبی کردم؟ من فقط لفظ دروغ گو و مردم فریب ... چند جا در مورد مسئولین به کار بردم که می تونم مصداقی حرفشون بگم و اثبات کنم دروغ گفتن... یعنی واقعا شما دروغی در حرف های ظریف در داخل و خارج نمی بینید و همچنین گزارش اون شب آقای روحانی ؟

تداعی کننده ادبیات رئیس دولت قبلی ست ؟ رئیس جمهور فعلی نیست ؟
امروز هم آقای ظریف گفت توافق نامه یه کاغذ پاره ست این را احمدی نژاد می گفت  بی ادب بود ظریف می گه با ادبه ...  

ولی باقی حرف هاتون من دقیقن قبول دارم اصلا گل می گید :)
ایشون که متاسفانه بسیار توهین آمیز حرف زدن
خدا خیرت بده که جواب های رو با هوی ندادی
اون یکی دومورد هم شاید ذائقه ی من کمی سختگیره

یاحق
پاسخ:
فدای تو رفیق...حق یارت بردار

جناب امیرهاتف

حق با شماست, من بی ادبی کردم ولی ذات من اینطوری نیست
این برخورد من برگرفته از عصبانیتی بود که بواسطه ی صحبتهای آقای جمال بوجود اوومد.

شاید یه جاهایی سیاه نمایی به نظر اوومد ولی واقعا من تمام اون 8 سال گذشته و تمام اتفاقاتش و تمام .... رو یادم هست
اون چیزی که به خاطر تصمیمات احمدی نژاد بر مردم گذشت رو نمیشه به این راحتی ها ازش گذشت و انکارش کرد.

من هیچوقت نگفتم روحانی همه ی کاراش درسته, حتی الان هم راجع به این توافق نگفتم که فتح الفتوح شده ولی واقعیت رو شما خوب گفتین
باید همه ی جوانب رو سنجید و بعد نظر داد
آقای جمال زمان انتخابات هم همین سیاست رو در پیش گرفته بودن

و اما چیزی که منو بیشتر ناراحت میکنه زمان دیدن این رفتارها و طرز فکرا, اینه که من خودم چوب همین رفتارهای افراطی امثال آقای جمال رو خوردم

با رفتارهای غلطشون منو از دین زده کرده بودن
اسلام این چیزی نیست که شما فکر میکنید بهش معتقید و عمل میکنید آقای جمال
من اگه توهین کردم عذر میخوام چون میدونم که اینم شرط مسلمونی نیست
ولی اینو بهتون بگم که شما ها مسئولین در مقابل تاثیر منفی ای که تو جامعه بوجود میارین.
پاسخ:
خانم زهرا خانم
من فکر می کنم شما من رو با گروهی جمع می زنید که دیدید و در ذهن دارید و ممکنه واقعا من مثل اونها نباشم و قضاوت شما به دلیلی که منو نمی شناسید و فقط با خواندن یکی دو جمله ، من رو هم فکر اوونها شمردید به من و اونها توهین کردید
شاید بسیاری از کارهاشون اگه من هم ببینم بیشتر از شما شاکی بشم و من اصلا اونی نباشم که شما می گید ...
خوب بود انقدر تند نمی رفید و اصلا می دیدید واقعن من از اونهام که می گید یا نه ... شما خیلی زود قضاوت می کنید بدون هیچ اطلاعی ...
صرف مخالف روحانی بودن و موافق احمدی نژاد بودن حتما افراطی بودن نیست و اوون گروهی که افراد را دین زده می کنن نیست ...
همچنین طرفدار جلیلی و گفتمان مقاوت بودن هم حتما اون گروهی که شما رو بدبین کردن نیست حتی اگر اونها اینطور بودن ...
مثلا فرض کنیم یه دزد دیدیم که طرفدار فرد الف بوده آیا تمام طرفداران فرد الف دزد هستن .... قهریست که نه .
من و شما کاملا با هم اختلاف نظر داریم ولی شما فقط باید در مورد چیزی که مورد بحث هست و من نظر دادم با من بحث می کردید نه مثل الان که می گید : "اسلام این چیزی نیست که شما فکر میکنید بهش معتقید و عمل میکنید آقای جمال "
اصلا مگه من در مورد اسلام نظری دادم که شما قضاوت می کنید؟؟
اصلا مگه شما اسلام منو دیدید؟؟؟
من چند جمله در مورد توافق هسته ای گفتم چند جمله در مورد گزارش صد روزه گفتم قبلا هم از من در مورد انتخابات چند جمله ای از من شنیدید
آیا این ها برای اینکه شما اسلام منو زیر سوال ببرید و من را نا مسلمان بنامید کافیه؟
چند لحظه به بظر فعلیتون فکر کنید ببینید چقدر توهین آمیزه و تازه این را در نظری نوشتید که قصد عذر خواهی داشتید...
من دوستانه توصیه می کنم در هیچ موردی زود قضاوت نکنید بدون اطلاع قضاوت نکنید ممکنه کسی ناراخت کنید... و البته به خودمم همین یاد آوری می کنم... من هم گاهی زود قضاوت می کنم ...

گرچه شما تا جمله قبل از عذر خواهی تون همچنان توهین می کنید و من بی دین و نا مسلمان می دونید  و می نامید و این خودش بزرگ ترین توهینه ولی اگر از این به بعد هم توهین نکنید باز عذر خواهیتون می پذیرم ... 
با اجازه آقا جمال
سلام خواهرم
بنده حس شما رو کاملن درک میکنم . بنده هم نمونه های زیادی رو بویژه در فضای سال 88 و به بعد دیدم که بخاطر افراط برخی افراد اعم از مسئولین و افراد معمولی ، نسبت به دین بدبین و حتی منکر شدند رو برا ی همین حال شما رو درک میکنم ( هرچند این قضیه به هیچ عنوان دلیل موجهی برای این عده که نسبت به دین بدبین شدند نیست که اگر اینطور بود همون زمان بنی امیه و بنی عباس هیچ مسلمونی و اسلامی نباید باقی میموند)
با اینحال یادمون باشه ابحاث سیاسی خواه ناخواه با سلیقه و احساسات همراهه و شاید به جرأت بشه گفت هیچ دو آدمی رو نمیشه پیدا کرد که نظرات سیاسیشون کاملن مثل هم باشه
نکته ای که اینجا مهمه اینه که بین این ابحاث و برخی حریمهای شخصی فاصله قرار بدیم.
اطراف خودم دیده و دارم دوستانی رو که با دو خط سیاسی کاملن متفاوت و بحثهای به شدت سنگین با هم ، اما دوستیشون سرجاش بوده
خود بنده و اقا جمال در ایام انتخابات بحثی باهم داشتیم(که حتی باعث کدورت آقا جمال هم شد) اما همون شام انتخابات و قبل از اعلام هر نتیجه ای اومدم و ازش عذرخواهی کردم و گفتم حالا دیگه هرچی بود تموم شد و رابطه ی ما نباید بخاطر این مسائل خراب بشه. بقول ورزشیها توی زمین رقیبیم بیرون زمین رفیق
نکته ی مهمی که شما ازش غافل شدین و حتی در نظر اخرتون هم رعابت نکردین اینه که بجای بحث بر سر مواضع سیاسی آقا جمال به تخریب شخصیتی - اعتقادی ایشون پرداختین
خود بنده دوستان بسیار نزدیکی دارم که در دینداری و علم مثل ایشون کمتر دیدم اما با تمام این تفاسیر هیچ قرابت سیاسی جز اصول با هم نداریم تا جائیکه بهشون به شوخی و جدی میگم "به این نتیجه رسیدم که شما بهرکی رأی میدین بهش رای ندم"
امااین دلیل نمیشه به دینداریشون توهین کنم
بهرحال بهتره حریم هر بحثی رو مشخص کنیم و باهم خلطشون نکنیم
مطمئنن همه ی ما دلمون برای مملکت و دینمون میسوزه که اینطور نسبت به مسائل حساسیم وگرنه دلیلی نبود با هم بحث کنیم
پس بهتره حوزه ی بحث رو برای خودمون تعریف کنیم و از ورود به مسائل دیگه پرهیز کنیم
در بحثهای سیاسی بویژه خونسردی و آرامش بسیار مهم و البته بسیار سخته
خدا به هممون توفیق بده
عذر میخوام پرحرفی کردم
جمال جان از شما هم عذرخواهم
یاحق
پاسخ:
ممنون.
اجازه ما هم دست شماس 
فقط یه نکته ما دعوامون شد و زدیم به تیپ و تاپ هم ولی من کدورت از امیر هاتف به دل نگرفتم! هیچ وخت :) همیشه هم گفتم ما مخلصیم

من رفیق دارم جنبش سبزی! همین چند روز پیش پیام داده بود "موسوی مصدوم بود ولی آمریکا را در والیبال بردیم ... موسوی در حصر است امیدوارم در ژنو هم ببریم ..."ولی  با هم دوستیم با هم میریم کوه تفریح دانشگاه می رفتیم ... همیشه به یادمه منم به یادشم ... چه خاطره ها که با هم نداریم... در این حد میشه با هم دوست بود ! 
۰۷ آذر ۹۲ ، ۰۹:۰۵ آشنای قدیمی
چقدر رو این مطلب نظر داده شد (که واقعا جالب بودن)
میگم حالا که ملت اینقدر دوس دارن تایپ کنن من یه سری پروژه دارم که فقط تایپش مونده
میتونیم سه قسمت کنیم. برا آقای جمشیدی، زهراخانم و آقای هاتف :)
پیشنهادی داشتید در خدمتم !!!

پاسخ:
:)
سلام
اتفاقن الان دارم پایان نامه ی دوستمو تایپ میکنم
البته خدائیش توی رودراوسی گیر کردم ها
حالا شما هم بدین
[نیشخند]
چرا این بلاگ آیکون مایکون نداره؟؟؟؟!!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام
:)
نداره ، آیکن ها رو باید تصور کرد ! 
سلام
راجع به نظرتون درمورد اون جمله موافقم برداشت منم همین بود تقریبا ...
راجع به این مطلبتونم باید بکم واقعا صبر میخواد ادم خودشو نکهداره هرجی میخوایم خونسردانه برخوردکنیم فشارمون میره بالا نمیشه...اینا ملتو جی فرض کردن که جنین توافق نامه ایو امضا کردن؟!اینا خودشونو جی فرض کردن که وقتی اقا میکه اکر من ذره ای نفع تو این روابط میدیدم خودم اولین نفری بودم که اقدام میکردم به خودشون اجازه ی جنین کاریو میدن؟ با عقل ادمیزاد جور در نمیاد رابطه با امریکایی که حتی یه کلمه ی خوب تو تاریخمون ازش نداریم همش ضرر بودوضرر...
کاش مردم موقع انتخابات فقط به جیبشون نکاه نمیکردن کاش یذره اینده نکری داشتن کاش... کاش ... کاش..........
پاسخ:
سلام

اههه تشابه اسمی به وجود اومده ...اینجا دوست دیگه ای با نام "ترنم" نظر میدادن ! ولی اشکال نداره هنوز نیامده بیان ادعای مالکیت این نام را خواهند کرد گفته باشم. 

ممنون که شما هم نظرتون گفتید ...
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۵:۱۱ آشنای قدیمی
آقای جمشیدی به نشان رضایت لبخند زدند... :)

نه والا آقای هاتف اون موقع حس انگلی بهم دست میده :)
واقعیتش بقیه تایپاشونو ندن من با هزار زبون بازی از جمله اخوی بنده(که البته چاکرشم هستم)، ما راضی میشیم :)


پاسخ:
پروژه خود و اخویتان را خودتان تایپ کنید تا رستگار شوید :)

من کیبردم دکمه هاش کاملا پاک شده (انقد باهاش تابپ کردم!!) مگر نه جدا می تونستم کمکتون کنم ... ولی الان می ترسم مثل همین نظر نوشتن هام پر از غلط تایپی بشه :)
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۵:۴۲ آشنای قدیمی
نهههههههههههههه... غلط تایپی ندارینااا :)
من یه بار پایان نامه ی داداشمو تایپ کردم (علاوه بر اون نشستیم باهم آرایه ها رو درآوردیم) پدرم دراومد اما رستگار نشدم :(
هدف عوض کردن بحث بووود که نائل شد وگرنه پروژه هامو تموم کردم یکیش ته و توهش مونده

حالا بازم اگر کسی داوطلب بود در آینده از محضرشون استفاده میکنیم :) (مخصوصا آقای جمشیدی که اونقدر تایپ کردن دکمه ها پاک شده معلومه متخصص شدن :) )
پاسخ:
جدن بحث عوض شد ها ... 
سلام برادر

به نظر من چیزی که هست و ظاهرا قراره تا 6ماه آینده ادامه داشته باشه از چیزی که این چند سال بر ماهاگذشته بد تر نیست واقعا ...من مادرم 3سال پیش دچار سرطان غده تیروئید شدند و درمانشون از طریق همین پزشکی هسته ای بود میتونم بفهمم نبود امکامات هسته ای در کشور یعنی چی و یا برادر زاده ام که الان سرطان داره میتونم بفمم تحریم داروهای سرطانی یعنی چی  هر دو مشکل رو درک میکنم ... خیلی اطلاعات تو این زمینه ندارم ولی چند هفته پیش که تو پروژه افکار سنجی مردم تهران در مورد مذاکرات از حدود 25 نفر مصاحبه گرفتم همه موافق برقراری مذاکره بودند از بس از این موقعیت موجود به تنگ اومده بودند البته اینم بگم تقریبا همه شون  اصلا به آمریکا اعتماد نداشتند و باقی کم اعتماد داشتند...نمیدونم شاید بهتره این نوع رو هم تجربه کنیم

ولی برام سواله تاحالا تو این مذاکرات چه کار میکردند پس؟
پاسخ:
سلام و احترام 
حال احوال تون خوبید که ان شاالله 
سلامتی همه مریض ها خصوصا این دو بزرگوار که فرمودید دعا می کنم و صلوات می فرستم ...خدا سلامتی بده به حق پنج تن و به حق سقا ... که گفته بود همه کاره جهان 5+1 هستن (پنج تن آل عبا + سقا) ...
بله شما درست می فرمایید وضع موجود خیلی سخت هست و باید چاره ای کرد ما هم امیدواریم که راه حل خوبی پیدا کنن ... ادعاشون که زیاده...
مطمئنا تجربه این روش هم در هر صورتی خیره ان شاالله... رهبر هم همین گفتن ...

سلام ممنون بخاطرمطالبی که گذاشتیدمن اصلانمیدونسم که مفاداین توافقنامه ایناباشه
تواخباراصلاازاین چیزاحرفی نزدن ظریف یچی میگه جان کری واوبامایچی دیگه شک کرده بودم به این توافقنامه بخاطراین تناقض هانماینده های مانبایدبه ملت دروغ میگفتن بایدهمه ی بندهای
توافقنامه رومیگفتن واقعامتاسفم که ازاعتمادملت سوءاستفاده کردن امیدوارم همه چی بخیربگذره که بعیدمیدونم.ما8سال تحریم وتحمل کردیم چندتاازدانشمندهای هسته ایمون شهیدشدن کلی هزینه کردیم تابه اینجارسیدیم ولی بااین توافقنامه همش یه شبه فناشدانگاراقاهم راضی نیسن ازاین وضعیت بوجوداومده.اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم 
خدا خودش خیر نصیب مردم کند و به مسئولین هم توفیق خدمت بده...
بله واقعا کاش دروغ نمی گفتن ... یا اگر هم میگن حرف از دولت راستگویان نزنن حال آدم از راستگو هم به هم نزنن ! 
ممنون 
اللهم عجل لولیک الفرج
۰۹ دی ۹۲ ، ۱۱:۱۱ سجاد اسماعیلی
سلام .

به نظر من : هر کسی در راه خدا محکم سر حرفش وایسته ، خدا نمی گذاره کارش تباه بشه ، حتی اگر به نظر مردم عادی یه شکست حساب بشه یا مایه ی ننگ ، آخرش همه چی به نفع ما خواهد بود .

مثل روی که اولین و دومین رئیس جمهور ها با غرور اومدن و با ذلت رفتن.

مثل روزی که جنگ رو با افتخار شروع کردن و سال 66 توی خلیج فارس به خفت افتادن .

مثل روزی که با امید بر اندازی نظام اومدن توی خیابون ها و با "یا حسن" ملت ساکت شدن.

مثل ترور های هسته ای که جلوی ما رو بگیرن اما شتاب گرفتیم.

مثل همه ی اون لحظه هایی که احساس شکست کردیم اما پیروزی از کار در اومد ...

این نیز بگذرد ....
پاسخ:
سلام
سپاس از نظر تون.. 
مقاومت رمز پیروزیست ... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">