پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

باز هم شکر که پیش همه رسوا نشدم

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۸ ب.ظ

عرفه آمد و من باز مصفـــــا نشدم

حاجی معتکف یوسف زهــــــرا نشدم


همه گشتند سفید و دل من هست سیاه

باز هم شکر که پیش همه رسوا نشدم


هر طبیب درد مرا دید، بکرد زود ردم

کار از کار گذشت،لیک مـــداوا نشدم


من به دنبال توأم ، یا که به دنبال خودم

هر کجا درپی خود گشتم و پـیدا نشدم


هر چه نالیدم اثر بر دل دلدار نکرد

باب میل دل پر غصۀ مــــولا نشدم


عرفــات دل من بوی محرم دارد

چه کنم زائر آن تربت سقــــا نشدم



من چه دانم چه به روزدل ارباب گذشت

من که بی لشکرو بی یاور و تنها نشدم


من شنیدم که روی سینۀ او بنشستند

من لگد کوب سم مرکب اعـــدا نشدم


من شنیدم غم او،وای به آنکه دیده

لحظه ای مثل دل زینب کبری نشدم


من کجا مثل حسین داغ برادر دیدم

مثل او بر سر نعش قمــــرم تا نشدم


من از آن روز که از چشم شما افتادم

دست و پاها زدم ، افسوس دگر پانشدم


علیرضا قزوه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۱
شما مرا درخت صدا کنید

علی رضا قزوه ((*tag_post_count*))

نظرات  (۴)

من از آن روز که از چشم شما افتادم

دست و پاها زدم ، افسوس دگر پانشدم

سلام
اشک من و در آوردین
مجلس روضه مجازی قبول...
پاسخ:
سلام

از شما قبول باشه ...
عالی بود برادر

انشالله عاقبت به خیر بشیم
التماس دعا
پاسخ:
ممنون...

چه دعای خوبی ... انشالله عاقبت به خیر بشیم  ....

دعا گویییم همیشه...
۲۳ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۵ امیر مهنا
دل بزرگی می‌خواهد، شعر را خواندن و به انتها رساندن..
پاسخ:
صفا آوردید...

خـدایـا مـرا بـه مکر خود دچار مساز 

و در غفلت تدریجى بسوى نابودى مبر 


سلام
قبول باشه عیدتون مبارک
امروزکه دعا رو میخوندم همش با خودم میگفتم این قسمت رو علامت بزنم که همیشه بخونم باز میرفتم جلوتر میگفتم نه این قسمتم خوبه
باز همینطور تا جایی که دیگه کل دعا علامت داشت...
خیلی دعای پر محتواییه،با دل آدم بازی میکنه
خدا قبول کنه از شمام
پاسخ:
این فراز آخرشه آخر آخرش :

خـدا مـن چـنـانـم کـه در حال توانگرى هم فقیرم پس چگونه فقیر نباشم در حال تهیدستیم

خدایا من نادانم در عین دانشمندى پس چگونه نادان نباشم در عین نـادانـى

سلام
ممنون... عید شما هم مبارک باشه ...
ان شا الله سال های بعد مکه و مدینه و کربلا و نجف باشید ...
قبول باشه ان شا الله .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">