پیاده رو

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده آمده بود ، پیاده خواهم رفت

پیاده رو

به نام خدا
خدایی که بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان مینشیند و بر بند تاب با کودکانتان تاب می خورد و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند... به شرط اعتقاد ؛به شرط پاکی دل؛به شرط طهارت روح؛به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.به شرط اینکه بشویید قلبهایتان را از هر احساس نا روا! و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف؛و زبانهایتان را از هر گفتار ناپاک؛ و دستهایتان را از هر آلودگی در بازار و برهیزید از ناجوانمردی ها ناراستی ها نامردمی ها! مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

برگرفته از سخنان ملا صدرا شیرازی

باغ بی برگی که می گوید که زیبا نیست ؟

دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲ ب.ظ

آسمانش را گرفته تنگ در آغوش

ابر ، با آن پوستین سرد نمناکش

 

باغ بی برگی 

 روز و شب تنهاست 

با سکوت پاک غمناکش


ساز او باران ، سرودش باد 

 جامه اش شولای عریانی ست 

ور جز اینش جامه ای باید 

بافته بس شعله ی زر تار ِ پودش باد 


گو بروید ، یا نروید ، هر چه در هر کجا که خواهد 

 یا نمی خواهد 

باغبان و رهگذاری نیست 


باغ نومیدان 

چشم در راه بهاری نیست 


گر ز چشمش پرتو گرمی نمی تابد 

ور به رویش برگ لبخندی نمی روید 



باغ بی برگی که می گوید که زیبا نیست ؟


داستان از میوه های سر به گردونسای اینک خفته در تابوت 

پست خاک می گوید 


باغ بی برگی 

خنده اش خونی ست اشک آمیز 


 جاودان بر اسب یال افشان زردش می چمد در آن 


پادشاه فصلها ، پاییز

 

مهدی اخوان ثالث


+این شعر و این پست اصلا ربطی به ماه مهر و فصل پاییز نداره ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۱
شما مرا درخت صدا کنید

مهدی اخوان ثالث ((*tag_post_count*))

نظرات  (۹)

سلام آقای درخت
عکسای خیلی قشنگی انتخاب کردین،ممنون
.
یه وقتایی که میزنه به کله ام و خیلی داغونم دوربین رو بر میدارم و راه میافتم توی خیابونا یا طبیعت یا هر جایی که بشه عکاسی میکنم
یادمه پارسال وقتی چند هفته حسابی داغون بودم یک پستی از تعدادی از عکسهای این تیپی روی وب گذاشتم با این شعر اخوان
http://bonaresh.blogfa.com/post-33.aspx
حالا الان که این پست شما رو دیدم یاد پارسالم و حال داغون اون روزام افتادم...
اینم یکی دیگه از عکسای همون روز،روزای اول محرم بود و ...
http://bonaresh.blogfa.com/post-27.aspx
یا علی
پاسخ:
سلام
مرسی.

عشق است عکاسی !
ولی عکس ها روو برا من نشون نمیده ؟ 

پس این شعر مال زمان حال های داغونه !
این عکس آخری نشون داد خیلی قشنگ بود و هنری ...
"Sony DSC-H50 " دوربین خوبی هم دارید!

"گو بروید ، یا نروید ، هر چه در هر کجا که خواهد 

 یا نمی خواهد 

باغبان و رهگذاری نیست

باغ نومیدان 

چشم در راه بهاری نیست"

از این قسمت شعر اخوان خیلی خوشم میاد...

پاسخ:

باغ نومیدان 

چشم در راه بهاری نیست

یادم میاد از روزهای مدرسه
من عاشق ادبیات بودم به خاطر شعرهای کتاب
اما خیلی از بچه ها از شعر زده شدن چون سخت ترین بخش امتحان بود
دلم میسوزه که از شعر امتحان گرفتن
بجای اینکه بهمون یاد بدن با شعر باید زندگی کرد

انتخابات عالی مثل همیشه
پاسخ:
منم عاشق ادبیات بودم ! گرچه هیچ وقت زیاد نمره ازش نمی گرفتم!

مرسی.

پاییـــز، دومین بـــهار  است.

زمانی که…

هر بـــــرگ به گـلی بدل می گردد.
پاسخ:
این جورم میشه گفت :)
۰۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۷ آشنای قدیمی

کاش چون پاییز بودم
کاش چون پاییز خاموش وملال انگیز بودم.
برگهای آرزوهایم , یکایک زرد می شد,
آفتاب دیدگانم سرد می شد,
آسمان سینه ام پر درد می شد
ناگهان توفان اندوهی به جانم چنگ می زد
اشک هایم همچو باران دامنم را رنگ می زد.
وه ... چه زیبا بود, اگر پاییز بودم,
وحشی و پر شور ورنگ آمیز بودم,
شاعری در چشم من میخواند ...شعری آسمانی
در کنارم قلب عاشق شعله می زد,
در شرار آتش دردی نهانی.
نغمه ی من ...
همچو آواری نسیم پر شکسته
عطر غم می ریخت بر دلهای خسته.
پیش رویم :
چهره تلخ زمستان جوانی
پشت سر :
آشوب تابستان عشقی ناگهانی
سینه ام :
منزلگه اندوه و درد وبد گمانی.
کاش چون پاییز بودم

فروغ فرخزاد
(البته این حرف دل من نیست)
پاسخ:
آفرین به خانم فروغ شعر خوبی بود ... مرسی...

ولی شعر اخوان ثالث انصافا حرف دل من بود....
۰۲ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۹ آشنای قدیمی
آخ... یادم نبود شما فرمودین ربطی به پاییز نداره!!!
پاسخ:
من همان باغ بی برگیم....
۰۳ مهر ۹۲ ، ۰۹:۳۲ گذری عاشقانه
هم این شعرو هم عکسا رو هم پاییزو هم اخوان ثالث رو
همشونو دوست دارم.
پاسخ:
مرسی.
سلام آقا جمال
چقد عکس های زیبایی رو انتخاب کردین
یعنی هیچ ربطی به خزان و برگ ریزان و پاییز نداره؟ مطمئن؟؟
.
.
.
خوشحالم که آهنگ رو دوست داشتید خودم هم به شدت دوسش دارم ...
پاسخ:
سلام
مرسی...
هیچ هیچ که نه کمی ربط داره ... ولی از این جهت که وصف "باغ بی برگی"  شبیه وصف حال این روز های من هست گفتم!

و آهنگ هم زیبا بود این آهنگ به همراه آهنگ "کجایی" و "نابرده رنج" و "دریا" و "احساس آرامش" 5 تا از کارهای قشنگ آلبوم 10 آهنگه عاشقانه های خواجه امیری بود...

۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۷:۵۳ اعظم - هرشب تنهایی
سلام
خوب هستید؟
کم پیدا شدین


پاسخ:
سلام
مرسی ... شما خوبید ؟

من کم پیدام ؟! من ؟! شما که کم پیدا ترین ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">